top of page

10 | SZCS Inter


 

10

Aki „igazából teremtéssel foglalkozik”!

Bemutatok Önöknek egy fiatalembert, aki őseink bölcsességével, de mégis fiatalos gondolkodással, a világ folyásáról való előrelátással bír. Író, költő, a maga nemében fantasztikus! A mi ismeretségünk is különleges. Előbb megismertem az internetes naplóját, majd később Őt is.


- Kérlek, mutatkozz be, hogy ismerjenek meg a Szilaj Csikó olvasói is.


- Nem azért ismerkedünk, hogy önmagunkat megismerjük?


Andonis Theodokopoulos, építesz, festőművész, reklámgrafikus, író szülők gyermekeként láttam meg a világot 1977. okt. 6-án, Kolozsváron. Az egyetemeken szerzett reklámtudomány és paleoszemiotika diplomák mellett rendelkezek egy tanárival is, de igazából teremtéssel foglalkozok.


- Beszélj írói munkásságodról, költői pályafutásodról.


- „És lassan összeálltak a szavak” Röviden így lehet jellemezni első kötetemet és költői pályafutásom kezdetét, ami példa nélküli összefüggéseket hozott az irodalomban a kötetek között, illetve a verseim ciklusainak terén. A következő kötetem, a „Visszatérés” lassan továbbvezet egy álomszerű, legendákkal tűzdelt világba, ami még mindig csak egy előszele mindannak, ami ezután következik.


„A születés mindig nehéz” már többet árul el mindabból a világból, ami mindannyiunkat körülölel, magyarázatul szolgál eddigi köteteimre, de mindezt az „Azonosság” koronázza meg, ami kulcsa az egésznek.


- Néhány szóban elmondanád, hogy miről szólnak ezek a kötetek?


- Hogy miről szólnak? Teremtésről! Egy új korszakról. Rólunk. Rólatok.

Néha ördögien tudományos tézisek angyali versekbe ültetve, ami múltunkat elénk tárja... nem lehet elmesélni két szóban. A küldetése nyilvánvaló. Verseimet egyszerűen csak Andonis néven jegyzem, az általam fejlesztett sajátos betűtípussal, amit fel lehet majd ismerni hamarosan a kiadásra kerülő válogatás fedőlapján, aminek hangulatához ugyanúgy hozzátartozik a világító „A” betű, akárcsak a napfény az élethez.


- Ki vagy Te valójában?


- Egyik interjúban Némóként (senki) utaltam magamra, "Nemo regat vitam meam". Vagyis senki nem irányítja életem.


- A „Nemo” című versed második szakaszában a következő olvasható:


"A Senki irányítja életem,
A Senkit követem, sorsomat,
És Ő árnyékként követ engem..."

- Kedves Andonis, köszönöm a bemutatkozást és kívánom, hogy az általad közvetített bölcs szavak minél több emberhez eljussanak.


Zárszóként engedjenek meg egy idézetet az Outatime c. verséből, ami interjú alanyomat mélységesen jellemzi:


„…Ahol még senki nem volt
Onnan még senki nem jött
Egy más világ az Idő mögött…
Ahol a pillanat is örök
…Onnan jövök.”

Végül mondjuk el az olvasóknak, hogy az említett versek nyomdai előkészítése megtörtént, a tavasz folyamán a könyves boltokba kerülnek.


- Np

33 views

Related Posts

See All

20 | AIC - Pályázat

Avicenna International College Magyar-Angol Két Tanítási Nyelvű Gimnázium 1089 Budapest, Orczy út 3-5 20 - Budapest szakmai önéletrajz dokumentumok

bottom of page